Het lesbezoek heeft tot nu toe voor mij opgeleverd dat ik bevestigd heb gekregen dat mijn lessen technisch in orde zijn en dat ik een goede interactie heb met de studenten. Ik vind Rosalie de Kooning een veelbelovend onderwijskundig adviseur. Ik bewonder haar opmerkingsvermogen en inzicht. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik vrij sceptisch was toen ik begreep dat zij nog zo jong was. Maar dat heeft plaatsgemaakt voor vertrouwen in haar oordeel.
Het lesbezoek heeft een bewustwording opgeleverd van wat goed gaat en wat beter kan. Ik probeer iedereen in de klas erbij te blijven betrekken. Het lesbezoek en vervolg is sterk ontwikkelingsgericht. Rosalie de Kooning is open, vriendelijk, deskundig en positief.
Voor het eerst sinds 15 jaar lesgeven bij het Scalda, heb ik een lesbezoek ervaren. Ik vond het erg prettig om van een onafhankelijk persoon haar mening te horen. Het was een bevestiging van wat ik had gehoopt maar het was erg prettig om deze feedback te ontvangen. Ik heb hierdoor een bevestiging gekregen dat ik op de goede weg bezig ben en dat de afwisseling die ik in mijn lessen aanbied een juiste manier is voor de studenten om ze uit te dagen en om zo veel mogelijk stof tot zich te nemen. Ik heb weinig veranderd behalve dat ik wel elke les even aan mijn leerdoel moet denken. Dit was al lang een verlangen om hier mee aan de slag te gaan maar dat schoof ik op de lange baan. Ik vind Rosalie een aangenaam, toegankelijk en open persoon. Ik neem haar deskundigheid serieus.
Het lesbezoek heeft bevestigd dat ik het goed doe. Het kan altijd beter maar het is fijn om te horen dat je veel zaken goed aanpakt. Het heeft gezorgd voor bewustwording. Omdat ik een opleiding doe ben ik al steeds bezig met reflecteren op mijn handelen, maar ook de feedback van Rosalie zorgt weer voor punten waarop ik alert wil gaan zijn. In de manier waarop Rosalie is in de omgang en in de nabespreking van de les herken ik de kernwaarden van OAB Dekkers professioneel, optimisme, eigenheid, vertrouwen en ontwikkelingsgericht.
Ik vind de opzet zeker professioneel waarbij men uitgaat van een positief stimulerende leerervaring. Er wordt nagedacht over op welke manier de docenten benaderd worden om weerstand te verminderen en vertrouwen te vergroten. Ik zou het traject zeker aanraden voor quick-wins, een eerste verkenning. Een maatwerktraject is wel nodig als men meer de diepte in wil voor coaching on the job.
Team Financiële en Juridische beroepen