Heb jij al geaccrediteerd deze week?
Een opleiding die haar zaken goed op orde heeft, mag met trots vertellen hoe zij het onderwijs verzorgen en voor welke uitdagingen zij nog staan. Dat is het uitgangspunt van Eduview. De eerste versie van Eduview riep vorig jaar direct enthousiasme op: ‘yes, het is mogelijk een dergelijke tool te maken’. Maar direct ook het inzicht dat we er nog lang niet zijn om de droom te verwezenlijken. Samen met het werkveld zijn we de tool zo aan het ontwerpen dat opleidingen echt regie en sturing hebben over hun curriculum. De tool bestaat uit drie fasen waar de verantwoording uit wordt gevormd. Binnen deze drie fases staat het beroep, het onderwijs en de toetsing centraal, zie onderstaande afbeelding.
Het werken met deze fasen heeft de volgende voordelen:
- De keuzes, uitwerking en uitvoering van het curriculum zijn gebaseerd op een visie.
- De borging van de eindkwalificaties tot aan de toetsing is inzichtelijk gemaakt.
- Er is altijd een actueel overzicht van je curriculum en stimuleert docenten om het curriculum in samenhang te bekijken.
Op het HIT Event op 23 november nemen wij jullie mee in de mogelijkheden van Eduview. Je hebt alle ruimte om de vragen te stellen die je wilt en om suggesties mee te geven over de verdere ontwikkeling van de applicatie. Kijk voor meer informatie op: www.highimpactteaching.nl
Nieuwsgierig naar Eduview geworden, kijk op curriculumtool.nl voor meer informatie en de innovatie updates. Geïnteresseerd om mee te denken met de doorontwikkeling van de applicatie? Laat het ons weten en sluit aan!

De school als werkplaats
Deze driedelige podcastserie gaat over de onderwijsfilosofie van het Zadkine Startcollege…
Terugblik op woensdag-webinars 21-22
We kijken terug op 1 jaar lang webinars: samen halen we de belangrijkste lessen van het afgelopen jaar op!
BEOORDELEN EN BESLISSEN OP DE WERKPLEK
In deze webinar het pleidooi om zo vroeg mogelijk tijdens de periode te beginnen met het verzamelen van prestaties in een portfolio. Het verzamelde materiaal wordt op basis van een master-rubric voorzien van de nodige feedback…
0 reacties