fbpx

Kijk terug

door 30 apr 2019

In de laatste vijf minuten van de les gebeurt er veel, maar eigenlijk te weinig. Hoe kun je deze vijf minuten als docent effectief gebruiken? In mijn onderstaande filmpje vertel ik je dit in twee minuten.

 

[vooplayer type=”video” id=”MTU2NTAx” ]

4 Reacties

  1. Esther

    Dank je voor de tip. Ik eindig de les altijd wel met een rondje “wat heb je geleerd?”, maar ik merk dat ze elkaar na gaan zeggen op een gegeven moment. Die duo’s zijn een goed idee! groet, Esther

    Antwoord
    • Thijs

      Ha Esther,

      Goed om te lezen dat het waardevol voor je is! Door een evaluatiemoment te starten in tweetallen, wordt er van iedereen een bijdrage verwacht. Bij een afsluitend rondje kun je een aantal tweetallen aan het woord laten.
      Mocht je verdere vragen hebben, mail gerust!

      Antwoord
  2. Anita

    Hi Thijs,

    Dank je wel voor de tip van de duo’s
    Toch nog even voor de duidelijkheid; laat je ze eerst tegen elkaar reflecteren en dan opschrijven?
    En daarna de ronde?

    gr anita

    Antwoord
    • Thijs

      Beste Anita,

      Bedankt voor je reactie!

      Ik zou eerst zelf laten opschrijven (individuele actie): Er wordt van iedereen actie verwacht.
      Vervolgens de antwoorden laten bespreken in tweetallen: Er vindt uitwisseling hardop plaats iedereen denkt na en wisselt uit.
      Daarna zou je een aantal tweetallen kunnen bevragen. Waardoor je een terugkoppeling naar de groep hebt.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg

Als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg

  Een manier om te kijken naar een nieuw begin Op het moment dat ik deze blog schrijf ben ik omringd door half uitgepakte verhuisdozen, in mijn provisorisch ingerichte kantoor in mijn nieuwe woonomgeving. Een nieuw begin, in een nieuw land, een nieuw huis en vooruit,...

Lees meer
Voorkom lastige groepen, start ze goed op!

Voorkom lastige groepen, start ze goed op!

In deze webinar een verdieping op het thema groepsdynamica. Goed starten van groepen voorkomt een hoop narigheid in het vervolg. Aandacht voor het aangaan of vermijden van interactie op basis van de eerste indruk. Door het stimuleren van indrukken worden eerste...

Lees meer
Van kwaliteitsstructuur naar kwaliteitscultuur

Van kwaliteitsstructuur naar kwaliteitscultuur

 Wat is er nodig om kwaliteitsdenken te stimuleren? Deze week luisterde ik naar een interview met Alyson Annan, succesvolle bondscoach van de Nederlandse hockeyvrouwen. Afgelopen zomer wist zij met haar team goud te veroveren op de Olympische spelen in Tokyo. Een hele...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!