Kijk terug

door 30 apr 2019

In de laatste vijf minuten van de les gebeurt er veel, maar eigenlijk te weinig. Hoe kun je deze vijf minuten als docent effectief gebruiken? In mijn onderstaande filmpje vertel ik je dit in twee minuten.

 

[vooplayer type=”video” id=”MTU2NTAx” ]

4 Reacties

  1. Esther

    Dank je voor de tip. Ik eindig de les altijd wel met een rondje “wat heb je geleerd?”, maar ik merk dat ze elkaar na gaan zeggen op een gegeven moment. Die duo’s zijn een goed idee! groet, Esther

    Antwoord
    • Thijs

      Ha Esther,

      Goed om te lezen dat het waardevol voor je is! Door een evaluatiemoment te starten in tweetallen, wordt er van iedereen een bijdrage verwacht. Bij een afsluitend rondje kun je een aantal tweetallen aan het woord laten.
      Mocht je verdere vragen hebben, mail gerust!

      Antwoord
  2. Anita

    Hi Thijs,

    Dank je wel voor de tip van de duo’s
    Toch nog even voor de duidelijkheid; laat je ze eerst tegen elkaar reflecteren en dan opschrijven?
    En daarna de ronde?

    gr anita

    Antwoord
    • Thijs

      Beste Anita,

      Bedankt voor je reactie!

      Ik zou eerst zelf laten opschrijven (individuele actie): Er wordt van iedereen actie verwacht.
      Vervolgens de antwoorden laten bespreken in tweetallen: Er vindt uitwisseling hardop plaats iedereen denkt na en wisselt uit.
      Daarna zou je een aantal tweetallen kunnen bevragen. Waardoor je een terugkoppeling naar de groep hebt.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Breinvriendelijk onderwijs – 5 praktische tips voor docenten

Breinvriendelijk onderwijs – 5 praktische tips voor docenten

Hoe zorgen we dat studenten zoveel mogelijk leren van het onderwijs. In deze webinar een paar fragmenten van een eerder interview met prof. dr. Jelle Jolles over het brein en leren. Er is aandacht voor het aanbrengen van focus, het aanleren van brede strategieën om te...

Lees meer