Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?
Wat heb je eraan om vroeg in het lokaal te zijn? Waarom is dit onderwijskundig van waarde? En welk docentgedrag is helpend voor de start van de les? Thijs geeft in 2 minuten uitleg en praktische tips!
Wil je hier meer over weten? Reageer onder het filmpje!
[vooplayer type=”video” id=”MTcyNTY3″ ]4 Reacties
Een reactie versturen

Navigeren tussen objectiviteit en subjectiviteit
Op dit moment merk ik, als onderwijsadviseur, dat veel scholen zich bezighouden met het verbeteren van hun toets- en examineringsbeleid. Steeds meer instellingen steken moeite in het invoeren van een gedegen aanbod voor assessorentrainingen, waarin de assessoren hun...
Community leren in jouw blended onderwijsontwerp
“Blended leren is afstandsleren en zorgt daarmee voor afname van de interactie en betrokkenheid met studenten en tussen studenten.” Deze opvatting wordt waarheid, wanneer blended onderwijs veelal online en uit contact plaatsvindt, én er daarbij ook nog eens weinig...
Kansen en mogelijkheden van AI om studenten te motiveren
De titel van dit blog is een quote van Dr. David Thornburg. Afkomstig uit 2012, maar weer helemaal actueel. Sinds artificial intelligence (AI) in de vorm van het taalmodel ChatGPT in november 2022 is vrijgegeven, hebben we het op allerlei plekken in onze maatschappij...
Het klopt. Het werkt. Een docent die eerder dan de leerlingen in het lokaal is, is de baas. Jij ontvangt de leerlingen. Dit is jouw ruimte, die je net passend hebt ingericht.
Ik zet alles klaar en dan komen de leerlingen binnen. Ik maak altijd een rondje door de klas, juist om die verbinding te naken. Het werkt.
En je bent op tijd om de technische dienst te bellen! Thx Thijs!
Prima tip, ik heet ze aan deur ook welkom. De doelen heb ik dan al op het bord geschreven.