Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?

door 9 jul 2019

Wat heb je eraan om vroeg in het lokaal te zijn? Waarom is dit onderwijskundig van waarde? En welk docentgedrag is helpend voor de start van de les? Thijs geeft in 2 minuten uitleg en praktische tips!

Wil je hier meer over weten? Reageer onder het filmpje!

[vooplayer type=”video” id=”MTcyNTY3″ ]

4 Reacties

  1. Henk

    Het klopt. Het werkt. Een docent die eerder dan de leerlingen in het lokaal is, is de baas. Jij ontvangt de leerlingen. Dit is jouw ruimte, die je net passend hebt ingericht.

    Antwoord
  2. Hanna

    Ik zet alles klaar en dan komen de leerlingen binnen. Ik maak altijd een rondje door de klas, juist om die verbinding te naken. Het werkt.

    Antwoord
  3. Stephan Eltink

    En je bent op tijd om de technische dienst te bellen! Thx Thijs!

    Antwoord
  4. E.A van Loenen

    Prima tip, ik heet ze aan deur ook welkom. De doelen heb ik dan al op het bord geschreven.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Hoe ontwerp je doelgerichte en leerrijke beroepsopdrachten? In dit webinar aandacht voor het 4C/ID model, werkvormen die gebruikt kunnen worden en een beslisschema voor blended onderwijs.  Vanuit integrale beroepstaken is de urgentie voor een onderwerp te stimuleren...

Lees meer
Webinar toetsing en examinering

Webinar toetsing en examinering

In juni en juli staan er, zoals ieder jaar, een groot aantal toetsen en examens voor de deur. Hoewel die toetsen en examens soms een doel op zich lijken, zijn zij slechts een middel om een beslissing te nemen over studenten. De beslissingen gaan over het behalen van...

Lees meer
Zijn we al LOBbig geslagen?

Zijn we al LOBbig geslagen?

 Loopbaancompetenties gebruiken door en voor docenten. Het stadium van een puddingmengsel, waarop het mengsel niet meer vloeit, maar nog niet stijf is: Lobbig. Natuurlijk. Ik ben geen pudding, maar af en toe heb ik wel het gevoel dat het niet vloeit. En om te...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!