fbpx

Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?

door 9 jul 2019

Wat heb je eraan om vroeg in het lokaal te zijn? Waarom is dit onderwijskundig van waarde? En welk docentgedrag is helpend voor de start van de les? Thijs geeft in 2 minuten uitleg en praktische tips!

Wil je hier meer over weten? Reageer onder het filmpje!

[vooplayer type=”video” id=”MTcyNTY3″ ]

4 Reacties

  1. Henk

    Het klopt. Het werkt. Een docent die eerder dan de leerlingen in het lokaal is, is de baas. Jij ontvangt de leerlingen. Dit is jouw ruimte, die je net passend hebt ingericht.

    Antwoord
  2. Hanna

    Ik zet alles klaar en dan komen de leerlingen binnen. Ik maak altijd een rondje door de klas, juist om die verbinding te naken. Het werkt.

    Antwoord
  3. Stephan Eltink

    En je bent op tijd om de technische dienst te bellen! Thx Thijs!

    Antwoord
  4. E.A van Loenen

    Prima tip, ik heet ze aan deur ook welkom. De doelen heb ik dan al op het bord geschreven.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Leren van een expert. De docent staat centraal

Leren van een expert. De docent staat centraal

In het onderwijs hoort de docent centraal te staan. Hoewel in bijna alle instellingsplannen de student centraal staat (89% van de deelnemers aan de live-webinar scoort op deze vraag JA), is de rol van de docent als expert van het leerproces veel belangrijker. In dit...

Lees meer
Hoe ziet ons onderwijs er nu uit?

Hoe ziet ons onderwijs er nu uit?

 In haar rol als blended learning adviseur begeleid Daphne onderwijsteams bij de overgang naar blended learning. In haar gastblog van deze week schrijft ze over haar ervaringen met onderwijs tijdens de lockdown. Twee jaar geleden stond ik voor de directieraad om te...

Lees meer
Tips voor beginnende onderwijsleiders

Tips voor beginnende onderwijsleiders

Remko Keizerwaard werkt al zijn hele werkende leven in het onderwijs. Als leerling kok, als docent, praktijkbegeleider en later als onderwijsmanager in verschillende functies. Nu is hij enkele jaren interim-manager en komt hij in allerlei scholen. We blikken terug op...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!