Leerkracht!!!

door 26 nov 2019

Veel opleidingen zijn aan het worstelen met het verschil tussen individueel leren en gepersonaliseerd leren. Het filmpje van Peter Heerschop heeft mij geraakt en laat mij zien dat leerlingen/studenten samen leren, elkaar daarvoor ook nodig hebben en tegelijkertijd als persoon gezien worden door een LEERKRACHT die dat LEREN, samen met de leerlingen/studenten, de KRACHT van verbreding geeft:

Deel hieronder meer filmpjes die jou als LEERKRACHT geraakt hebben!

2 Reacties

  1. Laura

    Ik deel graag deze:

    https://youtu.be/COL2_qoYOr4

    Waarom de termen hoog- en laagopgeleid écht niet meer kunnen: de verwoestende kracht van woorden.

    Antwoord
  2. Onderwijsadviesbureau Dekkers

    Ah, mooi! Dank je wel Laura voor het delen! Een mooie missie voor ons allemaal.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Jacandra van Megen

Jacandra van Megen

Auteur

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Hoe ontwerp je doelgerichte en leerrijke beroepsopdrachten? In dit webinar aandacht voor het 4C/ID model, werkvormen die gebruikt kunnen worden en een beslisschema voor blended onderwijs.  Vanuit integrale beroepstaken is de urgentie voor een onderwerp te stimuleren...

Lees meer
Webinar toetsing en examinering

Webinar toetsing en examinering

In juni en juli staan er, zoals ieder jaar, een groot aantal toetsen en examens voor de deur. Hoewel die toetsen en examens soms een doel op zich lijken, zijn zij slechts een middel om een beslissing te nemen over studenten. De beslissingen gaan over het behalen van...

Lees meer
Zijn we al LOBbig geslagen?

Zijn we al LOBbig geslagen?

 Loopbaancompetenties gebruiken door en voor docenten. Het stadium van een puddingmengsel, waarop het mengsel niet meer vloeit, maar nog niet stijf is: Lobbig. Natuurlijk. Ik ben geen pudding, maar af en toe heb ik wel het gevoel dat het niet vloeit. En om te...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!