fbpx

Excellente onderwijsorganisatie

High Performance Organisatie (HPO)

Hoe bouw je aan een excellente onderwijsorganisatie, waar ruimte is voor verbeteringen en iedereen zich optimaal kan ontwikkelen? En hoe draagt deze organisatie bij aan de realisatie van excellent onderwijs? Onderwijskundig leiderschap speelt hierbij een cruciale rol, maar waar begin je als leidinggevende? Onze onderzoeksmethode biedt schoolleiders inzicht in het verbeterpotentieel van hun team of organisatie. Het startpunt van een effectieve verbeteraanpak in iedere school!

Onze verbeteraanpak voor teams en onderwijsorganisaties:

  • Stimuleert een professionele schoolcultuur.
  • Richt zich op merkbare en meetbare verbeteringen in zowel het onderwijs als de organisatie.
  • Zorgt voor tevreden en bevlogen professionals.
  • Ondersteunt leidinggevenden bij hun werkzaamheden in de praktijk.
  • Leidt tot een sterke interne organisatie.

 

Onderzoek toont aan dat er zeven dimensies zijn, die een doorslaggevend effect hebben op het wel of niet kunnen realiseren van excellent onderwijs.

HPO

Bouwen aan een professionele, excellente werk- en leeromgeving vraagt om een heldere diagnose van de huidige werkomgeving in termen van leiderschap, teampresteren, samenwerken en kwaliteit van het dagelijks onderwijs.

Onze aanpak:

  1. Een uitgebreid intakegesprek, waarin we de totale aanpak bespreken met de opdrachtgever. We verkennen de stand van zaken van de organisatie langs de zeven dimensies, als onderdeel van een zogenaamde ‘eerste 0-meting’.
  2. Aftrap met een inspirerende masterclass voor alle medewerkers over de zeven dimensies van een excellente onderwijsorganisatie.
  3. Invullen van een vragenlijst omtrent de zeven dimensies door alle medewerkers, waarmee we de eerste 0-meting van de organisatie verrijken.
  4. Analyse van de uitkomsten.
  5. Verdiepende interviews met een aantal medewerkers.
  6. Uitwerking van alle data en onderzoeksgegevens van het team en/of de gehele schoolorganisatie met onderliggende onderwijsteams.
  7. Feedbackbijeenkomst met conclusies en aanbevelingen.
  8. Ontwikkelen en verzorgen van workshops op maat, als start van het verbetertraject in de organisatie.
  9. Monitoring van het in te zetten verbetertraject.
  10. Na twee jaar een nieuwe onderzoek cyclus om verbeteringen te kunnen meten, delen en vieren!

 

Nieuwsgierig naar het verbeterpotentieel in de onderwijsorganisatie waar
jij werkzaam bent?

Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek:

Remko Keizerwaard

Remko Keizerwaard
06-17591322

Tjip de Jong

Tjip de Jong
06-15006960

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

× Stel je vraag via WhatsApp Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday