Is het onderwijs nog te redden?  Podcast met Maarten van Rossem

Is het onderwijs nog te redden? Podcast met Maarten van Rossem

Tijdens het Metis onderwijscongres eerder dit jaar hield Maarten van Rossem een vurig pleidooi voor beter onderwijs in Nederland. Hij maakt zich grote zorgen om het gebrek aan kennisoverdracht op school, het te lage salaris, te grote klassen en de kwaliteit van...

Onderwijskundig leiderschap na corona

Onderwijskundig leiderschap na corona

 Zo langzaamaan werken we ons in Nederland uit de coronacrisis. Het R-getal daalt, de druk op de ziekenhuizen neemt af en het aantal Nederlanders dat gevaccineerd is neemt dagelijks toe. Deze hoopgevende weg uit de crisis zien we ook terug in het onderwijs;...

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Blended Beroepsopdrachten ontwerpen

Hoe ontwerp je doelgerichte en leerrijke beroepsopdrachten? In dit webinar aandacht voor het 4C/ID model, werkvormen die gebruikt kunnen worden en een beslisschema voor blended onderwijs.  Vanuit integrale beroepstaken is de urgentie voor een onderwerp te stimuleren...

Webinar toetsing en examinering

Webinar toetsing en examinering

In juni en juli staan er, zoals ieder jaar, een groot aantal toetsen en examens voor de deur. Hoewel die toetsen en examens soms een doel op zich lijken, zijn zij slechts een middel om een beslissing te nemen over studenten. De beslissingen gaan over het behalen van...

Zijn we al LOBbig geslagen?

Zijn we al LOBbig geslagen?

 Loopbaancompetenties gebruiken door en voor docenten. Het stadium van een puddingmengsel, waarop het mengsel niet meer vloeit, maar nog niet stijf is: Lobbig. Natuurlijk. Ik ben geen pudding, maar af en toe heb ik wel het gevoel dat het niet vloeit. En om te...

Niemand kan objectief beoordelen

Niemand kan objectief beoordelen

 over valkuilen bij het beoordelen We staan aan de vooravond van een afsluitende toetsperiode. Examinering, toetsen, CGI’s, proeven van bekwaamheid en portfolio’s gaan voorbij komen om beoordeeld te worden. Wellicht dat jij ook als assessor of beoordelaar bent...

Webinar Studieloopbaanbegeleiding

Webinar Studieloopbaanbegeleiding

Wat is je rol als studieloopbaanbegeleider in een opleiding. Door flexibilisering en personaliseren wordt er een groter beroep op de SLB-er gedaan. Het containerbegrip SLB (mentor, coach, LOB en SLB) krijgt inhoud in de context van het beroepsonderwijs. Door te werken...

De docent als versneller van het leerproces

De docent als versneller van het leerproces

De docent versnelt het leerproces vooral door te geloven in de student en door het geloof in eigen kunnen bij de student te bevorderen. Wanneer dat gelukt is door het aanbrengen van focus, de leerstof op te delen in kleinere eenheden en voldoende herhaling te bieden...

[cds_diviYoutube token_key=”AIzaSyCvvn3MVCvENdarehls6rD4FdmJqh5GexQ” header_toggle=”off” play_list_toggle=”on” playlist_link=”https://youtube.com/playlist?list=PL0sd64i9EEE7Y9z4e9dd-SmPV3VGE6uiy” grid_col=”3″ grid_gutter=”50px” play_list_item_title=”on” play_list_item_paginate=”on” playlist_item_pagination_per_view=”16″ _builder_version=”4.8.2″ _module_preset=”default” title_font_size=”13px”][/cds_diviYoutube]

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!