Inspiratie
Filter op thema:
- Alles
- Onderwijsuitvoering
- Interim management
- Onderwijsontwikkeling
- Onderwijsmanagement
- Onderwijskwaliteit
- Didactiek
- Pedagogiek en begeleiding
- Toetsing
- Examinering
- Visievorming en curriculumontwerp
- Toetsing
- Onderwijsmateriaal
- Accreditatie en inspectie
- Evaluatie en ontwikkeling
- 24/7 accreditatiewaardig
- Professionele onderwijsorganisatie
- Management en leiderschap
BEOORDELEN EN BESLISSEN OP DE WERKPLEK
In deze webinar het pleidooi om zo vroeg mogelijk tijdens de periode te beginnen met het verzamelen van prestaties in een portfolio. Het verzamelde materiaal wordt op basis van een master-rubric voorzien van de nodige feedback...
Wat heb ik nu echt geleerd?
In deze blog enkele simpele werkvormen die je als docent kunt gebruiken om te zien wat de studenten tijdens de les/bijeenkomst is bijgebleven.
JUNI-REEKS DEEL 4: Werkveldleren en het beoordelen van de professionele ontwikkeling. Hoe dan?
Het blijkt vaak lastiger dan gedacht om de professionele ontwikkeling van studenten op een goede manier in beeld te brengen...
PROCES VERSUS PRODUCTSTURING
Tijdens de webinarmaand juni staat leren op de werkplek centraal. Om voldoende aandacht aan het leerproces te besteden staat in deze webinar de affectieve taxonomie centraal...
Begeleiden van leren op de werkplek
Begeleiden op de werkplek vraagt intensieve samenwerking tussen de opleiding, de organisatie en de student...
JUNI-REEKS DEEL 3: Doelgericht reflecteren tijdens het werkplekleren
De praktijk in! Dat is iets waar studenten vaak naar uit kijken. Aan de slag in de echte wereld. In die praktijk worden studenten geconfronteerd én uitgedaagd met allerlei vraagstukken...
Ontwerpen van leren op de werkplek
In de maand juni gaat het in de webinars op woensdag over leren op de werkplek. Het uiteindelijk beroep waarvoor de studenten worden opgeleid zit vol met nieuwe uitdagingen, problemen en sociale interacties.
JUNI-REEKS deel 2: Hoe begeleid je het leren op de werkplek?
Het effectief leren op een werkplek of stage nauw verbonden met de echtheid van de praktijkervaring. Denk bijvoorbeeld aan klantcontact of het behandelen van echte patiënten...
Hoe ga je om met een onderwijsontwikkeling als startende docent?
De drempel voor studenten om weer de schoolbanken in te duiken na al het online onderwijs, blijkt hoog. Docenten klagen over een gebrek aan motivatie. Vraag jezelf af waarom een student naar jouw les op de campus zou willen komen...
Hoe belangrijk is je eigen professionele identiteit als startende docent?
De maatschappij vraagt van een docent steeds meer verantwoordelijkheden en om een voorbeeldfunctie te vervullen. De vraag is alleen in hoeverre het werkveld aansluit bij deze ontwikkelingen in het onderwijs? ...
Hoe versterk je je visie op onderwijs als startende docent?
Het is soms best lastig als startende docent een eigen visie op onderwijs te ontwikkelen. Ga je voor wat je gewend bent, voor wat er in de literatuur staat of wat je in de wandelgangen hoort?
JUNI-REEKS over Werkplekleren
Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.
Feedback geven en ontvangen
In deze webinar worden de voordelen en mogelijkheden van peer-feedback besproken en voorzien van praktische acties die je als docent onderneemt.
Quizzen en testen
Deze webinar laat je zien waarom en hoe je de studenten kunt activeren door ze intensief en veel te bevragen.
De vloek van de expert – deel 2
De effectiviteit van kennis-overdracht staat en valt bij de manier waarop je de studenten die kennis laat construeren. Ook al maak je je hoorcollege interactief, het wil niet zeggen dat studenten actief met de stof bezig zijn en tot leren worden aangezet.
Voorbereiding door studenten
Deze webinar gaat dieper in op afstudeeropdrachten als proeves, criteriumgerichte interviews, scripties of afstudeerstages.