fbpx

Blogs

Een beetje meer structuur voor iedereen

Hoe zijn startende docenten opgeleid voor het uitvoeren van de rol van SLB-er. Daarnaast delen we het perspectief van een docent met ervaring in de rol van studieloopbaanbegeleider.

Tjip de Jong

Google het maar…

In het onderwijs wordt er gretig gebruik gemaakt van digitale technologie bij het leren. Maar zouden we daar niet eens wat kritischer naar moeten kijken?

Ritueel: de 4e editie

Met plezier neemt Marion je voor de vierde keer mee in haar ritueel van de oudejaarsblog, waarin ze terugkijkt op het afgelopen jaar, en haar dank uitspreekt naar allen die haar professionele pad hebben gekruist. Tot slot geeft ze je nog een mooie tip.

Hoe zeg je dat iemand stinkt?

We weten inmiddels veel over de kracht van feedback. We kennen de vuistregels van feed-up, feedback, feed-forward. Maar HOE geef je deze feedback? Liza reikt je hiervoor in haar blog de G.R.E.T. methode aan.

Waarom 1/3 van de startende docenten binnen vijf jaar stopt

Is dat omdat de werkdruk te hoog is? Omdat je andere verwachtingen had van het vak? Of omdat de doelgroep toch niet helemaal aanspreekt? In deze blog lees je meer over de vermoedelijke oorzaken van de grote uitval onder startende docenten.

Geen slagen zonder te zakken

“Toetsen is formatief en examineren is summatief”. Een vaak gehoorde uitspraak op de mbo-scholen waar ik kom. Lees deze blog over het verschil.

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!