Home 5 Wat we doen 5 Onderwijsuitvoering
Wat we doen

Onderwijsuitvoering

Werken als docent in het beroepsonderwijs vraagt om didactische, pedagogische en onderwijskundige vaardigheden. Het team van Metis Onderwijsadvies biedt hierin ondersteuning, gebaseerd op een gedegen kennis van de leerpsychologie en bewezen pedagogische en onderwijskundige inzichten. Dit leidt tot betere lessen en een activerend leerklimaat, waarin een sterke verbinding tussen student en docent. Met als resultaat: hard werkende en positieve groepen. Onze kennisbank staat boordevol gratis tips en informatie over het geven van beroepsonderwijs.

Pedagogiek & begeleiding

Een warm pedagogisch leerklimaat bevordert de band tussen docenten en studenten (en studenten onderling) en creëert een veilige, vertrouwde omgeving voor leren en professionele ontwikkeling. Onze overtuiging is dat een positieve kijk op studenten absoluut bijdraagt aan het (studie)succes van de student. Daarom verzorgen wij ook trainingen, (video-) coaching en leergangen met een focus op pedagogiek. Ben je op zoek naar maatwerk? Laat het ons weten; wij staan klaar om samen met jou passende oplossingen te bedenken.

Didactiek

Een sterk didactisch klimaat helpt bij het activeren van studenten en bevordert het leren. Onze benadering, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoek naar didactische strategieën, helpt docenten om effectief te onderwijzen, ongeacht de leermethode. Ook bieden we maatwerkoplossingen, gebaseerd op de laatste onderwijskundige en leerpsychologische inzichten. Ben je op zoek naar maatwerk? Laat het ons weten; wij staan klaar om samen met jou passende oplossingen te bedenken.

Didactiek

Een sterk didactisch klimaat helpt bij het activeren van studenten en bevordert het leren. Onze benadering, gebaseerd op wetenschappelijke onderzoek naar didactische strategieën, helpt docenten om effectief te onderwijzen, ongeacht de leermethode. Ook bieden we maatwerkoplossingen, gebaseerd op de laatste onderwijskundige en leerpsychologische inzichten. Ben je op zoek naar maatwerk? Laat het ons weten; wij staan klaar om samen met jou passende oplossingen te bedenken.

Toetsing

Kwalitatief goed onderwijs vereist een passend programma van toetsing en afsluiting, passend bij de inhoud van het onderwijs en de wijze waarop dit verzorgd wordt. Wij helpen opdrachtgevers het gehele proces van beoordelen en beslissen goed in te richten en aan te laten sluiten op de gekozen visie op leren en uiteraard de eindkwalificaties. Denk hierbij aan thema’s als het formuleren van een visie op toetsing en toetsbeleid, het ontwikkelen van toetsprogramma’s en instrumenten en afname. Onderwerpen als formatief evalueren, programmatisch toetsen, toetsconstructie, betrouwbaar en valide beoordelen komen tijdens onze begeleidingstrajecten rondom toetsing zeker aan de orde.

“Onze studenten zijn onze meest betrouwbare adviseurs. Toen bleek dat ze last hadden van de verschillende ‘spelregels’ en lesvormen, die het docententeam hanteerde, heb ik aangeklopt bij Metis Onderwijsadvies. Dat bleek een schot in de roos.”

Wilko Dalhuisen

Onderwijsleider van de opleidingen IT, Techniek College Rotterdam

We staan voor je klaar!

Floor van Venrooij

Thijs Wesselink

Lisanne de Koning

Peter Loonen

Koen van Spaandonk

Lisa van der Pol

Samenwerking in beeld

De kunst van pedagogiek en didactiek

“Wij gaan regelmatig met onze studenten in gesprek over de kwaliteit van ons onderwijs,” vertelt Wilko Dalhuisen, onderwijsleider opleidingen IT bij Techniek College Rotterdam (TCR). “Zij zijn tenslotte onze beste en meest betrouwbare adviseurs. Toen bleek dat ze last hadden van de verschillende ‘spelregels’ en lesvormen, die het docententeam IT & online hanteerde, heb ik aangeklopt bij Metis Onderwijsadvies. Dat bleek een schot in de roos en heeft tot een vruchtbare, duurzame samenwerking geleid met geweldige resultaten.”

Samenwerking met onze opdrachtgevers in beeld. Tecniek College Rotterdam.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Vul hier je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.