Koen van Spaandonk
“Passie voor ontwikkelen, creativiteit aanboren en het best mogelijke onderwijs voor iedereen realiseren, ervaar ik als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van mij en mijn collega’s.“
Adviseur
Koen van Spaandonk
“Passie voor ontwikkelen, creativiteit aanboren en het best mogelijke onderwijs voor iedereen realiseren, ervaar ik als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van mij en mijn collega’s.”
“Het leuke aan de sollicitatieprocedure vond ik de vraag mij op een andere manier voor te stellen dan met een geschreven sollicitatiebrief en cv. Dat prikkelde mij meteen om het anders te doen en dat is dus precíes de reden waarom ik bij Metis onderwijsadvies werk. Passie voor ontwikkelen, creativiteit aanboren en het best mogelijke onderwijs voor iedereen realiseren, ervaar ik als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van mij en mijn collega’s. Het zijn noodzakelijke ingrediënten om het beste naar boven te halen bij onszelf, studenten, onderwijsinstellingen en de maatschappij.
Als mensen er vervolgens van genieten, heb ik mijn doel bereikt. Bij studenten en mensen om mij heen, zoek ik altijd naar de persoonlijke kwaliteiten en hanteer diverse technieken om ‘het beste’ in de ander aan te boren. Als iemand goed in zijn vel zit, is groei immers vanzelfsprekend. Geen enkel mens is hetzelfde. Continu acteren op wat iemand wél kan en ruimte geven om dingen mis te laten gaan, maakt een leerproces boeiend.”
Expert in:
Groepsdynamica
Teamontwikkeling Didactisch coachen
“Koen is als adviseur vanuit Metis onmisbaar geweest bij onze complexe onderwijsvernieuwingen”
Samenwerking: Aventus en Koen
Beroepsgericht modulair onderwijs ontwikkelen
“Op school oefenen we allerlei vaardigheden, die in mijn toekomstige baan belangrijk zijn en dat maakt deze opleiding zo ontzettend leuk en boeiend!” vertelt Roos Platvoet, eerstejaars studente bij de opleiding junior accountmanager niveau 4 van Aventus. “Ik leer op allerlei manieren wat het beroep inhoudt en dat geeft mij het gevoel dat ik hier echt wat aan heb als ik straks ga werken.”
Publicaties
Leestip: Regie in de klas
Goed gedrag vormt de basis voor een goede leeromgeving. Elke student verdient een klaslokaal waar rust en veiligheid heersen, en waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van een docent om zo’n omgeving te creëren. Maar dit gaat niet vanzelf. Het is niet voldoende om studenten simpelweg te vertellen dat ze zich goed moeten gedragen; goed gedrag moet doordacht en met veel inspanning worden aangeleerd.
Community leren in jouw blended onderwijsontwerp
In deze blog vind je een praktische checklist die je inzicht geeft in de balans tussen de 3 domeinen van community leren in jouw blended onderwijsontwerp.
Het moet wel leuk zijn! Alles over activerende didactiek.
Activerende didactiek: werkt dat echt? Zijn studenten inderdaad meer gemotiveerd? Hebben ze hogere leeropbrengsten? Koen verkent het concept.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Vul hieronder je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.