Marion van Neerven
“Ik vind het echt een voorrecht om in de keukens te mogen kijken van al die scholen waar ik van toegevoegde waarde kan zijn”.
Adviseur
Marion van Neerven
“Ik vind het echt een voorrecht om in de keukens te mogen kijken van al die scholen waar ik van toegevoegde waarde kan zijn.”
“De dynamiek van deze werkomgeving en de rol als adviseur past mij het beste. Die ontdekking is het mooie van zoveel jaren werkervaring opdoen. Ik vind het echt een voorrecht om in de keukens te mogen kijken van al die scholen waar ik van toegevoegde waarde kan zijn. Constructief met alle direct betrokkenen bouwen aan uitdagend en goed onderwijs, vind ik inspirerend. Daarbij zoek ik altijd de verbinding tussen de diverse groepen mensen en tussen afdelingen, om écht beweging in gang te zetten. Ook werk ik graag als duo met een interne professional om verbeterprocessen en onderwijsvernieuwing te begeleiden. Dan beklijft de ontwikkeling beter in de organisatie zelf en kan ik tegelijkertijd de interne collega coachen mocht dat nodig zijn. Het meekijken en adviseren van projectteams bij ingewikkelde onderwijsvraagstukken, zijn mij op het lijf geschreven. Ik houd ervan te onderzoeken wat het échte vraagstuk is en dan aan te voelen welke interventie we kunnen doen op het juiste moment. Soms moet je met elkaar zelfs in een project durven te vertragen. Daarbij schuw ik de spiegel niet om ook ‘de olifanten’ die tussen mensen in kunnen staan te laten zien. Ik help graag individuen of teams verder bij het ontdekken waar iemand goed in is en waar diegene zich lekker bij voelt. Je werkt immers het beste als je alle talenten ten volle kunt benutten!”
Expert in:
Toetsing
Onderwijsvernieuwing
Curriculumontwikkeling
Mijn publicaties
Kijktip: Motiverende gespreksvoering
In deze lezing van Sergio de Pluijm, neemt hij zijn publiek mee in hoe je coachees (studenten, medewerkers, cliënten) via motiverende gespreksvoering echt in beweging krijgt.
De vloek van de expert – deel 2
De effectiviteit van kennis-overdracht staat en valt bij de manier waarop je de studenten die kennis laat construeren. Ook al maak je je hoorcollege interactief, het wil niet zeggen dat studenten actief met de stof bezig zijn en tot leren worden aangezet.
De vloek van de expert – deel 1
In het beroepsonderwijs zijn we druk met het activeren van studenten. Toch zien we in de praktijk dat bij kennisoverdracht de expert toch nog steeds het meest de hoofdrol speelt. Maar... hoe effectief is dat eigenlijk?
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Vul hieronder je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.