“Any teacher that can be replaced by a machine, deserves to be”[1]
De titel van dit blog1 is een quote van Dr. David Thornburg. Afkomstig uit 2012, maar weer helemaal actueel. Sinds artificial intelligence (AI) in de vorm van het taalmodel...
De titel van dit blog1 is een quote van Dr. David Thornburg. Afkomstig uit 2012, maar weer helemaal actueel. Sinds artificial intelligence (AI) in de vorm van het taalmodel...
Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte manier van feedback geven door een docent; waardoor het denken van de student wordt gestimuleerd...
Na de lockdowns van de afgelopen tijd blijkt dat het lastig is om studenten terug naar de campus te laten komen. Hoe moeten we hier als onderwijs mee omgaan?
Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.
In het beroepsonderwijs bereiden we studenten voor op de arbeidsmarkt van morgen. Deze arbeidsmarkt verandert snel en vraagt aandacht voor onderhoud van het curriculum.
Zijn activerende werkvormen nu écht effectief? In deze blog duiken we de literatuur in en gaan we met het onderwijsontwerp aan de slag.
Onderwijsontwikkeling, onderwijskundig leiderschap, gepersonaliseerd onderwijs, de docent centraal, de student centraal. Bij het maken van onderwijs ontstaan er veel vragen....
Sinds 15 maart alle scholen gesloten zijn, is er door alle docenten in het land een enorme prestatie geleverd! Met man en macht is er gewerkt aan het onderwijs online krijgen....