PROEVE VAN BEKWAAMHEID EN CGI
Deze webinar gaat dieper in op afstudeeropdrachten als proeves, criteriumgerichte interviews, scripties of afstudeerstages. Waarom kies je voor het afronden met een examen?...
Deze webinar gaat dieper in op afstudeeropdrachten als proeves, criteriumgerichte interviews, scripties of afstudeerstages. Waarom kies je voor het afronden met een examen?...
Toetsconstrunctie en cesuur In deze webinar de keuze voor verschillende beoordelingsmodellen. Waarom kies je voor holistisch beoordelen en wanneer voor analytisch. Is je...
Welke informatie heb je nodig om beslissingen over en met studenten te nemen? En welke beslissingen wil/ moet je nemen? Zijn dit didactische beslissingen of beslissingen over...
Een peiling vanuit Vlaanderen met de app TeacherTapp (14 maart, 1394 respondenten) laat zien dat motivatie momenteel de grootste uitdaging is bij studenten. Wat is er vanuit...
In deze webinar een voorbeeld van onderwijs waarin motivatie en betrokkenheid groot is: Challenge Based Learning. Werken vanuit maatschappelijk relevante en complexe...
Motivatie van studenten is een van de grootste uitdagingen in het huidige beroepsonderwijs. Er zijn over het stimuleren van motivatie boeken en artikelen geschreven. Het thema...
Waarom willen we graag zelfregulatie bevorderen bij studenten? Is het brein van een student al zover ontwikkeld dat dit ook kan? En wat zijn manieren om zelfregulatie van...
Is flexibiliseren van het onderwijs noodzaak of luxe? En als we flexibiliseren voor wie dan precies en hoe dan? In deze webinar de belangrijkste inzichten voordat je start met...
Geweldig onderwijs is dat onderwijs waarbinnen de student actief is in het leerproces en waarbij het contactmoment zich richt op de zone van de moeite van de student. Vanuit...
Eerder schreef ik een blog over de tijdsinvestering die toetsing vraag in het onderwijs. In een team van 12 docenten is er minimaal één volledige aanstelling nodig om alles...
In deze webinar staat feedback als toetsinstrument centraal. Door feedback te geven op het proces en metacognitie is het leerproces te versterken. Door te observeren hoe de...
Wat weten we vanuit de wetenschap over activerend beroepsonderwijs? Het korte antwoord is: veel! In deze webinar staat het 4C/ID model in de schijnwerpers in afstemming met...
Webinar voor docenten in het beroepsonderwijs over activerende werkvormen in een fysieke les. Hoe zorg je ervoor dat ALLE studenten actief zijn? https://youtu.be/HusswKiGfm4...
Activerende werkvormen in het beroepsonderwijs. Waarom wil je ze gebruiken? Wanneer gebruik je ze? In deze webinar veel voorbeelden!...
De fase dat studenten van en met elkaar leren is een belangrijk onderdeel van het leerproces. In deze webinar mogelijkheden om peerfeedback als docent in te zetten, te trainen...
In het onderwijs hoort de docent centraal te staan. Hoewel in bijna alle instellingsplannen de student centraal staat (89% van de deelnemers aan de live-webinar scoort op deze...
Zijn jouw studenten goed voorbereid op de bijeenkomst? Is er sprake van voldoende kwaliteit wanneer je de studenten ontmoet? Kan je meteen de diepte in? En weet jij waar...
Wat is de definitie van leren? Wat is het doel van onderwijs? En op welke manier is de toegevoegde waarde van het onderwijs zo groot mogelijk. Deze vragen staan centraal in...
Aan de hand van casuïstiek worden verschillende verstoringen in de groep besproken. Meeliften, passiviteit, flauwe grappen en pesten komen aan bod. Wat kan jij als docent doen...
Studenten die passief in de klas zitten en niet meedoen met de opdrachten. Juist hele drukke groepen, gezellig maar ook niet productief. Welke observaties neem je waar? Welke...
Honderden groepen, nieuw en bestaand, komen bij een nieuw studiejaar bij elkaar. Soms als toevallige verzameling van individuen maar vaak met een extra impuls vanuit de groep:...