fbpx
Dennis van Aart

Adviseur

Dennis van Aart

“Samen met docenten en betrokkenen, gaan we op zoek naar de beste antwoorden. We brengen in kaart welke onderwijsvormen wel of niet zullen werken, wat het betekent voor de onderwijsvisie en voor het werk van onderwijsteams.

Na zijn Bachelor Marketing is Dennis  in het onderwijs gaan werken, waarvan 12 jaar bij Hogeschool Inholland. In diverse functies deed Dennis ervaring op in wereld van het onderwijs. Hij werkte onder andere als docent, manager, beleidsadviseur en projectmanager. Tijdens een accreditatietraject ontmoette hij Peter Loonen, directeur van OAB Dekkers. Na ‘het allerleukste sollicitatiegesprek in mijn carrière’ stapt Dennis in 2019 over naar OAB Dekkers. Zijn onderwijservaring, met name in het hbo, zet hij bij diverse opdrachtgevers in als trainer en adviseur.

‘Een koers helpen kiezen vind ik boeiend’

Dennis: “Het leukste aan dit werk vind ik de afwisseling. Dagelijks leer ik van de onderwijsvraagstukken die mijn creativiteit aanboren. Met onze opdrachtgevers leg ik elke dag een nieuwe ‘onderwijspuzzel’. Denk aan flexibilisering van het onderwijs; welke principes passen bij de onderwijsinstelling, zodat studenten nog beter gaan leren en gemotiveerder raken om aan de slag te gaan? Of ik puzzel met twee onderwijsinstellingen op het vraagstuk: ‘Hoe bieden wij onze 5000 studenten onderwijs aan na corona?’ Samen met docenten en betrokkenen, gaan we op zoek naar de beste antwoorden. We brengen in kaart welke onderwijsvormen wel of niet zullen werken, wat het betekent voor de onderwijsvisie en voor het werk van onderwijsteams. Een koers helpen kiezen, die past bij de organisatie en de mensen, maakt mijn werk heel boeiend. Daarbij gaat het mij continu om het verbeteren van de onderwijskwaliteit voor studenten. Net als bij marketing gaat het ook in het onderwijs om vraagstukken rond motivatie en gedrag van mensen, vooral bij studenten maar ook bij docenten. De dynamiek met studenten mis ik overigens wel een beetje, maar dat ik vanuit deze rol ook wat voor ze kan betekenen, maakt een hoop goed. Met collega’s webinars maken en geven doe ik ook graag. Met elkaar de verdieping van een onderwijsthema verkennen zoals pedagogiek of online toetsen, geeft me veel energie. En als de kijkers dan ook nog eens tevreden zijn, is mijn werkdag geslaagd.”

De innoverende denktank

Met een tomeloze interesse in de invloed van Artificial Intelligence en ICT op het onderwijs, is deze tijd van digitalisering en online werken een feest voor Dennis. Algoritmes, de werking van ons brein-in het bijzonder van studenten- en de waarde van kennis, zijn vaste gespreksonderwerpen met vrienden en collega’s. Dennis wil graag onderdeel zijn van alle ontwikkelingen, dus houdt hij zichzelf goed op de hoogte met vakliteratuur of podcasts over innovatie. Verder vult hij zijn vrije tijd graag met sporten, reizen en fitness.

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!