
In gesprek met Thijs Wesselink
Hebben zij-instromers een streepje voor als docent?
De achtergrond van docenten kan heel verschillend zijn. Je hebt docenten die eerst een lerarenopleiding hebben afgerond, maar er zijn ook docenten die vanuit het bedrijfsleven instromen zonder gerichte opleiding.
In deze podcast zit Thijs Wesselink bij ons aan tafel. Thijs coacht docenten in het mbo. We zijn benieuwd naar zijn ervaringen. Heeft hij het idee dat de manier waarop een docent is opgeleid, de rol als docent beïnvloedt? Ben je een betere docent door je (levens)ervaring in een beroep? Of ben je beter als je een lerarenopleiding achter de rug hebt? Luister naar de podcast voor antwoorden op dit soort vragen!
Thijs geeft jou een uitdaging:
Soms heb je het idee dat je een hele goede les hebt gegeven. Dat is fijn, maar belangrijker is de vraag of de student er echt iets van geleerd heeft. Thijs wil je daarom uitdagen om hierover na te denken. Stel jezelf na een les de vraag of je alleen les hebt gegeven, of dat je de studenten ook echt bewust iets geleerd hebt.
Tip van Floor & Ellen:
De uitdaging van Thijs gaat over het leerproces van studenten. Daar zou het volgens hem bij het geven van iedere les altijd om moeten draaien. Je kunt als docent tevreden zijn, maar sluiten de lessen ook aan bij het leerproces van de student? In de blog van Jet worden voorbeelden gegeven die een docent kan gebruiken om het leerproces van de student te activeren. Ben je hier benieuwd naar klik dan hier.
AANMELDEN NIEUWSBRIEF >
0 reacties