
In gesprek met Tom
Hoe ga je als startende docent om met een onderwijsontwikkeling?
In deze podcast gaan we in gesprek met Tom de Louw, werkzaam als docent bij Hogeschool Windesheim. Zijn carrière start in de journalistiek en online marketing. Sinds 2021 is hij werkzaam als docent communicatie en samen met zijn team heeft hij een herontwerp ontwikkeld voor de propedeusefase. In deze podcast bespreken we met Tom zijn ervaringen en wat deze belangrijke onderwijsontwikkeling voor hem als startende docent heeft betekend.
Tom geeft jou een uitdaging
De drempel voor studenten om weer de schoolbanken in te duiken na al het online onderwijs, blijkt hoog. Docenten klagen over een gebrek aan motivatie.
Vraag jezelf af waarom een student naar jouw les op de campus zou willen komen. Bedenk hoe blended learning – zoals het thuis luisteren van een podcast of het werken met e-learning – hierbij kan helpen en vraag studenten waar ze behoefte aan hebben. Zo zorg je ervoor dat onderwijs meer wordt dan passief luisteren naar docenten.
De tip van Tom
Het boek ‘Didactisch coachen. Hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen.’
(Voerman, A., & Faber, F. (2021). Didactisch coachen. de Weijer Design)
0 reacties