Groepsdynamiek

Back to school

Invulschema SCARF-MODEL

Groepsdynamiek

Back to school

Invulschema SCARF-MODEL

mentale betrokkenheid

  • Zijn jouw studenten (mentaal) aanwezig?
  • Werk jij met positieve en betrokken groepen?
  • Weet jij wat effectief is om studenten aan de slag te krijgen (en ook wat vooral niet werkt)?

Blog

Onderwijskwaliteit als belangrijkste instrument om studenten binnenboord te houden

In zowel het mbo als het hbo valt ongeveer 20-30% van de studenten uit in het eerste jaar. Hoe brengen we studenten tot studiesucces?

Luistertip

STUDENT TERUG NAAR DE CAMPUS

Na de lockdowns van de afgelopen tijd blijkt dat het lastig is om studenten terug naar de klas te laten komen. Hoe kunnen we hier mee omgaan?

De masterclass live volgen?

Tijdens de masterclass kun je jouw vragen stellen en krijg je direct antwoord. Meld je aan en ontvang een uitnodiging voor de volgende masterclass in je mail!

Metis Academie

GROEPSDYNAMICA VOOR DOCENTEN

Docenten werken nagenoeg altijd met groepen studenten. In het pedagogisch klimaat kunnen die groepen zowel een lust als een last zijn. Inzicht in de ontwikkelfases van een groep maar ook perspectieven hoe je groepsdynamisch kunt interveniëren zijn voor iedere docent een must. 

Krijg inzicht in de fases van groepsontwikkeling. En leer hoe je jouw handelen hierop kunt aanpassen. 

Nog meer inspiratie?

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

× Stel je vraag via WhatsApp