Waarom samenwerkend leren niet altijd werkt…
Als studenten samenwerken in een groep hebben ze allemaal een andere rol. In deze blog geeft Floor tips om samenwerkend leren te laten werken.
Als studenten samenwerken in een groep hebben ze allemaal een andere rol. In deze blog geeft Floor tips om samenwerkend leren te laten werken.
Verdiepende opdrachten om studenten uit te dagen, een aanvullende instructie aan kleine groepen studenten of verschillende werkvormen aanbieden om aan te sluiten bij de...
Wie ben jij? Streng, Lief, Betrokken, Consequent, Chaotisch – dit zijn allemaal kenmerken die jou kunnen typeren als docent. Sta jij bewust stil bij je identiteit als docent,...
“Studenten zijn geobsedeerd door hun mobieltje, het lijkt wel alsof het apparaat aan hun handen is vastgelijmd” hoor ik een docent klagen wanneer ik de docentenkamer...
Als mens heb je vast wel eens teruggedacht aan je eigen schooltijd en zijn er docenten die je nooit zult vergeten. Wat maakt dat deze personen een blijvende herinnering achterlaten? Wat deden zij dat jij ze de titel zwakke of sterke docent zou geven? Zou je op basis van je eigen ervaring een lijstje kunnen maken van beroepseisen waarmee een sterke docent beschreven wordt? En ben jij zelf die sterke docent? Geen makkelijke vragen waarschijnlijk, hoewel we er allemaal wat over te zeggen en te vinden hebben. Maar waar baseren we ons dan op? Op welke criteria zouden we ons moeten richten en nog belangrijker wie bepaald dit?. Maar waar baseren we ons dan op? Op welke criteria zouden we ons specifiek moeten richten. En nog belangrijker wie bepaald deze criteria?