avonturen van jonge professionals
Startende professionals komen bevlogen en vol energie de onderwijswereld binnen. Interessante, nieuwe vragen borrelen bij ze op vanaf het moment dat ze in de beroepspraktijk aan de slag gaan. Met hun onderzoekende, creatieve geest zien ze oplossingen voor onderwijsvraagstukken, die van belang zijn om te delen. Door samen delen wordt kennis van iedereen en kan innovatie in onderwijs op een stevige basis floreren.
Onze jonge professionals Floor en Ellen gaan met diverse gasten op zoek naar antwoorden voor onderwijsdilemma’s, die zij tijdens hun avonturen in de praktijk tegenkomen. In hun speciale podcast ‘Opstarten MET… Floor & Ellen’ behandelen zij dé dilemma’s van starters! Veel luisterplezier!

Vlnr: Ellen en Floor
Hoe ga je om met een onderwijsontwikkeling als startende docent?
De drempel voor studenten om weer de schoolbanken in te duiken na al het online onderwijs, blijkt hoog. Docenten klagen over een gebrek aan motivatie. Vraag jezelf af waarom een student naar jouw les op de campus zou willen komen...
Hoe belangrijk is je eigen professionele identiteit als startende docent?
De maatschappij vraagt van een docent steeds meer verantwoordelijkheden en om een voorbeeldfunctie te vervullen. De vraag is alleen in hoeverre het werkveld aansluit bij deze ontwikkelingen in het onderwijs? ...
Hoe versterk je je visie op onderwijs als startende docent?
Het is soms best lastig als startende docent een eigen visie op onderwijs te ontwikkelen. Ga je voor wat je gewend bent, voor wat er in de literatuur staat of wat je in de wandelgangen hoort?
Hoe kijken verschillende generaties aan tegen het onderwijs?
Een gesprek met drie verschillende generaties. Nieuwsgierig naar de overeenkomsten en verschillen?
Hoe ga je om met kansengelijkheid en inclusiviteit als startende docent?
Met Ismail Aghzanay, docent Engels en leraar van het jaar 2021, bespreken we wat zijn sleutels tot succes zijn…
Hoe leer je van situaties die je meemaakt in het onderwijs?
Sari Tazelaar bespreekt welke coachmodellen kunnen helpen bij het evalueren van situaties...
