Natascha Rakić
“Mijn kennis en ervaringen als docent, mentor, studiecoach, projectbegeleider en trainer komen in mijn huidige functie allemaal samen”.
adviseur
Natascha Rakić
“Mijn kennis en ervaringen als docent, mentor, studiecoach, projectbegeleider en trainer komen in mijn huidige functie allemaal samen.”
“Ik ben opgegroeid in Servië en kwam op mijn veertiende naar Nederland. Ik startte op de huishoudschool. Mijn klasgenootjes kwamen ook uit andere landen. We spraken geen Nederlands en onderling begrepen we elkaar dus ook niet. Alle docenten, mentoren en begeleiders in het onderwijs die ik vervolgens op mijn pad tegen kwam, steunden mij altijd volledig, in álles. Ik voelde mij gezien, gehoord en gerespecteerd; noodzakelijk om je als jong volwassene te kunnen ontwikkelen en zelfvertrouwen op te bouwen. Ieder mens heeft dat nodig, ongeacht waar je vandaan komt.
Mijn passie voor onderwijs begon dus al vroeg. Mijn loopbaan in de onderwijswereld is tot op de dag van vandaag een logisch gevolg. Mijn kennis en ervaringen als docent, mentor, studiecoach, projectbegeleider, trainer enzovoorts komen in mijn huidige functie allemaal samen. Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart in het belang van excellent onderwijs voor iedereen. En laat dat nu ook net de missie zijn van Metis onderwijsadvies. Dat ik daar met mijn nieuwe collega’s onder de vleugels van dit prachtige bureau een bijdrage aan mag leveren, beschouw ik als een groot cadeau.”
Expert in:
Assessor
Onderwijsvernieuwing
Kwaliteitszorg
“Collega’s van Metis en de VU leren van elkaar en inspireren elkaar om het hoogst haalbare uit de training en de deelnemers te halen.”
Samenwerking: UvA en Natascha
Een eenduidig BKO voor alle docenten
“Binnen de universiteit staan kwaliteitsverbetering van het onderwijs en professionalisering van docenten altijd hoog op de agenda,” vertelt Mariska Min, hoofd Teaching en Learning Centre Centraal (TLC) van de Universiteit van Amsterdam. “In het licht daarvan zijn we in ‘de corona-periode’ gestart met het implementeren van een eenduidig basiskwalificatie onderwijsprogramma (BKO) voor alle docenten.”
Publicaties
Een ontwerp voor verbindende leeromgeving voor school en praktijk
Leren op grens van school en werk is niet gemakkelijk, immers leren doet een student zelf. Maar door samen te werken aan het creëren van een leeromgeving die verbindend is en het leren integraal ondersteunt, kom je al een heel eind.
Co-creatie: onderwijs en toetsing samen met studenten maken
Op steeds meer instellingen ontwerpen studenten en docenten samen onderwijs en toetsinstrumenten. Deze vorm van co-creatie vergroot het eigenaarschap bij studenten, versterkt het leerproces en de sense of belonging (Bovill, 2017). Actief meedenken over de toetsing ontwikkelt hun kwaliteitsbesef en feedbackvaardigheden. Daarnaast hebben studenten meer invloed op eigen leren en die van hun peers (Carless & Bout, 2018).
Leeruitkomsten: eigenaar gezocht
Hoe hogescholen hun studenten eigenaar laten worden van leeruitkomsten In Jacandra’s blog van...
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Vul hieronder je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.