fbpx

Blogs

Wat heb ik nu echt geleerd?

In deze blog enkele simpele werkvormen die je als docent kunt gebruiken om te zien wat de studenten tijdens de les/bijeenkomst is bijgebleven.

Werkplaatsleren

JUNI-REEKS over Werkplekleren

Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.

De vloek van de expert – deel 2

De effectiviteit van kennis-overdracht staat en valt bij de manier waarop je de studenten die kennis laat construeren. Ook al maak je je hoorcollege interactief, het wil niet zeggen dat studenten actief met de stof bezig zijn en tot leren worden aangezet.

De vloek van de expert – deel 1

In het beroepsonderwijs zijn we druk met het activeren van studenten. Toch zien we in de praktijk dat bij kennisoverdracht de expert toch nog steeds het meest de hoofdrol speelt. Maar... hoe effectief is dat eigenlijk?

Kennisclips maken is wel een ding

In het hedendaagse onderwijs wordt het online leren met behulp van leervideo’s steeds populairder. In de afgelopen jaren gingen steeds meer onderwijsinstellingen aan de slag met het online onderwijs door de maatregelen als gevolg van het COVID-19 virus.

Alle lof voor afschaffen cum laude

De Faculteit der Geneeskunde van de VU Amsterdam geeft geen cum laude meer aan masterstudenten. Jacandra wordt hier blij van en doet er in haar blog een schepje bovenop.

Taalbeheersing in het hbo

In het beroepsonderwijs bereiden we studenten voor op de arbeidsmarkt van morgen. Deze arbeidsmarkt verandert snel en vraagt aandacht voor onderhoud van het curriculum.

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!