fbpx

Blogs

Tabel

Kalibreren voor betrouwbare besluiten

Een kalibratiesessie is een sterk middel om de betrouwbaarheid van een beslissing te vergroten. Maar hoe geef je een kalibratiesessie vorm? Lees dat in deze handleiding.

Leeruitkomst

Wil je als opleiding werken met ‘goede leeruitkomsten’? Lees dan allereerst deze blog van Jacandra van Megen. Deze blog geeft de kern weer waarom je met leeruitkomsten werkt én hoe je komt tot leeruitkomsten.

Praktische tip: activerende werkvormen

Dit super fijne naslagwerk: een overzicht met activerende werkvormen, waarbij duidelijk is aangegeven bij welke leeractiviteit, in welke leerfase, synchroon/asynchroon en welke locatie de werkvorm aangeboden kan worden.

Wat is activerende didactiek?

Activerende didactiek: werkt dat echt? Zijn studenten inderdaad meer gemotiveerd? Hebben ze hogere leeropbrengsten? Koen verkent het concept.

Wat heb ik nu echt geleerd?

In deze blog enkele simpele werkvormen die je als docent kunt gebruiken om te zien wat de studenten tijdens de les/bijeenkomst is bijgebleven.

Werkplaatsleren

JUNI-REEKS over Werkplekleren

Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.

De vloek van de expert – deel 2

De effectiviteit van kennis-overdracht staat en valt bij de manier waarop je de studenten die kennis laat construeren. Ook al maak je je hoorcollege interactief, het wil niet zeggen dat studenten actief met de stof bezig zijn en tot leren worden aangezet.

De vloek van de expert – deel 1

In het beroepsonderwijs zijn we druk met het activeren van studenten. Toch zien we in de praktijk dat bij kennisoverdracht de expert toch nog steeds het meest de hoofdrol speelt. Maar... hoe effectief is dat eigenlijk?

Kennisclips maken is wel een ding

In het hedendaagse onderwijs wordt het online leren met behulp van leervideo’s steeds populairder. In de afgelopen jaren gingen steeds meer onderwijsinstellingen aan de slag met het online onderwijs door de maatregelen als gevolg van het COVID-19 virus.

Laten we onbetrouwbaar toetsen

Laten we onbetrouwbaar toetsen!

In deze blog geeft Peter een pleidooi voor veel onbetrouwbare toetsen en een valide en betrouwbare beslissing over studenten.

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

× Stel je vraag via WhatsApp Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday