Thema in de spotlights

Feedback

Artikel

Het geheim van goede feedback

Must-read

Tip
Blog

Hoe zeg je dat iemand stinkt?

Webinar

Feedback als toetsinstrument

10 Tips

Peerfeedback

Goede feedback implementeren in de les

Goede feedback stelt studenten in staat om hun sterke punten te identificeren en hun zwakke punten te verbeteren. Door constructieve input van docenten of medestudenten kunnen ze hun begrip verdiepen, hun vaardigheden verfijnen en hun zelfvertrouwen vergroten. Feedback moedigt reflectie aan, motiveert tot groei en helpt bij het stellen van doelen. Metis Onderwijsadvies biedt praktische begeleiding voor effectieve feedback-implementatie in de les.

De studentenarena als informatiebron voor je onderwijskwaiteit

De studentenarena als informatiebron voor je onderwijskwaiteit

Een studentenarena biedt onderwijsinstellingen waardevolle inzichten in de onderwijskwaliteit door middel van gestructureerde feedback van studenten. Onder leiding van een facilitator delen 5 tot 10 studenten hun ervaringen, terwijl docenten als toehoorders luisteren zonder in te grijpen. Deze informatie helpt teams om gerichte aanpassingen te maken, wat leidt tot een betere afstemming op de behoeften van studenten en het verbeteren van de leeromgeving.

Lees meer

Formatief handelen: alles begint bij kwaliteitsbesef

Formatief handelen: alles begint bij kwaliteitsbesef

Het artikel behandelt de invoering van formatief handelen in het beroepsonderwijs, een methode waarbij voortgang en begrip continu geëvalueerd worden. Door tekortkomingen in de huidige aanpak worden alternatieven voorgesteld waarbij studenten actiever betrokken zijn. Voorstellen omvatten gedetailleerde workshops, skillslabs en projectmatige opdrachten. Het roept opleidingen op om scherpere leerdoelen te stellen, docenten te trainen en successen te delen, ter bevordering van het leren.

Lees meer

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Vul hier je gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.