Podcasts
De relatie tussen burgerschap en digitalisering
Deze driedelige podcastserie gaat over digitaal burgerschap en is in samenwerking met ‘platform mbo digitaal’ ontwikkeld...
Co-creatie: onderwijs en toetsing samen met studenten maken
Benji van Beurden, docent UvA, heeft in samenwerking met zijn studenten het onderwijs en toetsing voor een nieuw vak ontworpen. In deze podcast volgt een gesprek hierover.
Formatief handelen voor dummies
In deze luistertip oa: Wat is het verschil tussen formatief handelen, formatief evalueren en formatief toetsen? Wat is de definitie van formatief handelen?
5 Tips voor het stimuleren van een positieve ‘leermodus’
Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte manier van feedback geven door een docent; waardoor het denken van de student wordt gestimuleerd...
ONS ONDERWIJS – STUDENT TERUG NAAR DE CAMPUS
Na de lockdowns van de afgelopen tijd blijkt dat het lastig is om studenten terug naar de campus te laten komen. Hoe moeten we hier als onderwijs mee omgaan?
De school als werkplaats
Deze driedelige podcastserie gaat over de onderwijsfilosofie van het Zadkine Startcollege...
Hoe ga je om met een onderwijsontwikkeling als startende docent?
Tom de Louw bespreekt wat een belangrijke onderwijsontwikkeling voor hem als startende docent heeft betekend...
Hoe belangrijk is je eigen professionele identiteit als startende docent?
In hoeverre sluit het werkveld aan bij de ontwikkelingen in het onderwijs? Deze vraag bespreken we met Roel Verloop, docent op de Pabo...
Hoe versterk je je visie op onderwijs als startende docent?
Franka is een startende docent in het basisonderwijs. In deze podcast bespreken we met haar wat ze ziet in het onderwijs...
Hoe kijken verschillende generaties aan tegen het onderwijs?
Een gesprek met drie verschillende generaties. Nieuwsgierig naar de overeenkomsten en verschillen?
Hoe ga je om met kansengelijkheid en inclusiviteit als startende docent?
Met Ismail Aghzanay, docent Engels en leraar van het jaar 2021, bespreken we wat zijn sleutels tot succes zijn…
Hoe leer je van situaties die je meemaakt in het onderwijs?
Sari Tazelaar bespreekt welke coachmodellen kunnen helpen bij het evalueren van situaties...
Hoe ervaart een zij-instromer de eerste jaren in het basisonderwijs?
Elise Haarman heeft de carrièreswitch gemaakt naar leerkracht basisonderwijs. Ze deelt haar ervaringen...
Hebben zij-instromers een streepje voor als docent?
In deze podcast zit Thijs Wesselink bij ons aan tafel. Thijs coacht docenten in het mbo. We zijn benieuwd naar zijn ervaringen...
Hoe zorg je ervoor dat startende docenten aangehaakt blijven?
Nicol Mauabaks heeft ervaren dat het niet altijd makkelijk is als startende docent. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat starters aangehaakt blijven...
Hoe ga je als startende docent om met groepsdynamica?
Ben je als startende docent in staat om van een klas een groep te maken? Samen met Johan proberen we hier antwoord op te geven…