Challenge based learning
In deze webinar een voorbeeld van onderwijs waarin motivatie en betrokkenheid groot is: Challenge Based Learning.
In deze webinar een voorbeeld van onderwijs waarin motivatie en betrokkenheid groot is: Challenge Based Learning.
Het CAR Model over Competentie, Autonomie en Relatie is een bekend model in het onderwijs. In deze webinar de mogelijkheden en betekenis van het model.
Deze webinar: Waarom willen we zelfregulatie bevorderen bij studenten? Is de ontwikkeing van het brein hier al klaar voor? En hoe doen we dit dan?
Het CAR Model over Competentie, Autonomie en Relatie is een bekend model in het onderwijs. In deze webinar de mogelijkheden en betekenis van het model.
In het beroepsonderwijs bereiden we studenten voor op de arbeidsmarkt van morgen. Deze arbeidsmarkt verandert snel en vraagt aandacht voor onderhoud van het curriculum.
Veel opleidingen zijn aan het flexibiliseren waardoor studenten meer keuzevrijheid krijgen. Jet gaat in haar blog in op de aspecten van zelfregulatie.
Hoe zijn startende docenten opgeleid voor het uitvoeren van de rol van SLB-er. Daarnaast delen we het perspectief van een docent met ervaring in de rol van studieloopbaanbegeleider.
Is flexibiliseren van het onderwijs noodzaak of luxe? En als we flexibiliseren voor wie dan precies en hoe dan?
In zijn werk Homo Ludens (1938) waar ik een mooie facsimile uitgave van bezit, omschrijft historicus Johan Huizinga “spel” als een plezierige vorm van vrijheid, die in zowel...
Geweldig onderwijs is dat onderwijs waarbinnen de student actief is in het leerproces en waarbij het contactmoment zich richt op de zone van de moeite van de student.
Cijfers nemen geen beslissingen over studenten, mensen doen dit! In deze blog beschrijft Peter twee belangrijke inzichten over toetsing.
Wat is programmatisch toetsen en wat zijn de ervaringen van verschillende opleidingen? In deze webinar gaan we met deze vragen aan de slag.
Het verhogen van de individuele aanspreekbaarheid bij activerende werkvormen Hoe vaak stellen we een vraag die start met: “Wie weet wat de oorzaak is van X”? Of: “Sanne, kun...
Wat weten we vanuit de wetenschap over activerend beroepsonderwijs? Het korte antwoord is: veel! In deze webinar staat het 4C/ID model in de schijnwerpers in afstemming met...
“Studenten luisteren niet.” “Ze zitten alleen maar op hun telefoon.” “Ik moet alles ook 3 keer uitleggen.” “Deze groep wil gewoon niet.” “Ik mis echt de betrokkenheid.” Dit...
Webinar voor docenten in het beroepsonderwijs over activerende werkvormen in een fysieke les. Hoe zorg je ervoor dat ALLE studenten actief zijn? https://youtu.be/HusswKiGfm4...
Activerende werkvormen in het beroepsonderwijs. Waarom wil je ze gebruiken? Wanneer gebruik je ze? In deze webinar veel voorbeelden!...
De fase dat studenten van en met elkaar leren is een belangrijk onderdeel van het leerproces. In deze webinar mogelijkheden om peerfeedback als docent in te zetten, te trainen...
In het onderwijs hoort de docent centraal te staan. Hoewel in bijna alle instellingsplannen de student centraal staat (89% van de deelnemers aan de live-webinar scoort op deze...
Zijn jouw studenten goed voorbereid op de bijeenkomst? Is er sprake van voldoende kwaliteit wanneer je de studenten ontmoet? Kan je meteen de diepte in? En weet jij waar...
Wat is de definitie van leren? Wat is het doel van onderwijs? En op welke manier is de toegevoegde waarde van het onderwijs zo groot mogelijk. Deze vragen staan centraal in...