Bouwen aan de motivatie van studenten: start met activerend studiemateriaal!
Student motivatie start met activerend studiemateriaal; Geeft inzicht in het niveau, Geeft de student autonomie en plezier in het leren!
Student motivatie start met activerend studiemateriaal; Geeft inzicht in het niveau, Geeft de student autonomie en plezier in het leren!
Met deze podcast gaan we in op praktijkverhalen van studenten en docenten die het grotere onderwijsverhaal kunnen voeden, vormen én veranderen. Wat gaat goed en wat lukt minder goed in het samen ontwikkelen en leren als bijdrage aan florerend beroepsonderwijs.
In dit artikel een toelichting op hoe ChatGPT leert en hoe dat verschilt van mensen. Schuin en in paars gedrukte zinnen zijn gebaseerd op het antwoord dat ChatGPT zelf heeft...
'Ja, maar...' en daarna komen alle argumenten waarmee studenten advies afschieten. Hoe voorkom je als docent het reparatiereflex! Beluister deze podcast!
'Ja, maar...' en daarna komen alle argumenten waarmee studenten advies afschieten. Hoe voorkom je als docent het reparatiereflex! Beluister deze podcast!
'Ja, maar...' en daarna komen alle argumenten waarmee studenten advies afschieten. Hoe voorkom je als docent het reparatiereflex! Beluister deze podcast!
Uitgaande van de drie leerfuncties zoals beschreven door Vermunt en Verloop (1999), te weten cognitief, affectief en metacognitief, wordt in drie blogs ingegaan op de vraag...
Uitgaande van de drie leerfuncties zoals beschreven door Vermunt en Verloop (1999), te weten cognitief, affectief en metacognitief, wordt in drie blogs ingegaan op de vraag...
Uitgaande van de drie leerfuncties zoals beschreven door Vermunt en Verloop (1999), te weten cognitief, affectief en metacognitief, wordt in drie blogs ingegaan op de vraag...
In drie andere blogs is nagegaan hoe ChatGPT het leren kan ondersteunen. Dat is gedaan vanuit het perspectief van telkens één van de verschillende leerfuncties: de cognitieve,...
In deze blog een toelichting op wat ChatGPT kan en weet en hoe dat verschilt van mensen. Deels gebaseerd op How does ChatGPT differ from human intelligence? – Futurity. Wat...
'Ja, maar...' en daarna komen alle argumenten waarmee studenten advies afschieten. Hoe voorkom je als docent het reparatiereflex! Beluister deze podcast!
Waarom iedere docent en opleiding nu aan de slag moeten met ChatGPT. In deze blog deelt Thijs zijn ervaringen van de afgelopen weken.
Activerende didactiek: werkt dat echt? Zijn studenten inderdaad meer gemotiveerd? Hebben ze hogere leeropbrengsten? Koen verkent het concept.
Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte manier van feedback geven door een docent; waardoor het denken van de student wordt gestimuleerd...
In deze lezing van Sergio de Pluijm, neemt hij zijn publiek mee in hoe je coachees (studenten, medewerkers, cliënten) via motiverende gespreksvoering echt in beweging krijgt.
Begeleiden op de werkplek vraagt intensieve samenwerking tussen de opleiding, de organisatie en de student...
Het effectief leren op een werkplek of stage nauw verbonden met de echtheid van de praktijkervaring. Denk bijvoorbeeld aan klantcontact of het behandelen van echte patiënten...
Welke informatie heb je nodig om beslissingen over en met studenten te nemen? En welke beslissingen wil/ moet je nemen?
Tien belangrijke inzichten uit de wetenschap over motivatie van studenten die jij morgen kunt inzetten om jouw studenten beter te motiveren.
Tien belangrijke inzichten uit de wetenschap over motivatie van studenten die jij morgen kunt inzetten om jouw studenten beter te motiveren.