JUNI-REEKS over Werkplekleren
Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.
Werkplekleren biedt studenten de mogelijkheid om hun vaardigheden in de praktijk te oefenen en om in de praktijk te leren. De studenten krijgen de mogelijkheid om tijdens het leren ervaringen op te doen met het beroep.
De effectiviteit van kennis-overdracht staat en valt bij de manier waarop je de studenten die kennis laat construeren. Ook al maak je je hoorcollege interactief, het wil niet zeggen dat studenten actief met de stof bezig zijn en tot leren worden aangezet.
In het beroepsonderwijs zijn we druk met het activeren van studenten. Toch zien we in de praktijk dat bij kennisoverdracht de expert toch nog steeds het meest de hoofdrol speelt. Maar... hoe effectief is dat eigenlijk?
In het hedendaagse onderwijs wordt het online leren met behulp van leervideo’s steeds populairder. In de afgelopen jaren gingen steeds meer onderwijsinstellingen aan de slag met het online onderwijs door de maatregelen als gevolg van het COVID-19 virus.
Als studenten samenwerken in een groep hebben ze allemaal een andere rol. In deze blog geeft Floor tips om samenwerkend leren te laten werken.
In deze blog geeft Peter een pleidooi voor veel onbetrouwbare toetsen en een valide en betrouwbare beslissing over studenten.
Deze webinar gaat dieper in op afstudeeropdrachten als proeves, criteriumgerichte interviews, scripties of afstudeerstages.
De Faculteit der Geneeskunde van de VU Amsterdam geeft geen cum laude meer aan masterstudenten. Jacandra wordt hier blij van en doet er in haar blog een schepje bovenop.
In deze webinar de keuze voor verschillende beoordelingsmodellen. Waarom kies je voor holistisch beoordelen en wanneer voor analytisch?
Tien belangrijke inzichten uit de wetenschap over motivatie van studenten die jij morgen kunt inzetten om jouw studenten beter te motiveren.
Welke informatie heb je nodig om beslissingen over en met studenten te nemen? En welke beslissingen wil/ moet je nemen?
Tien belangrijke inzichten uit de wetenschap over motivatie van studenten die jij morgen kunt inzetten om jouw studenten beter te motiveren.
Tien belangrijke inzichten uit de wetenschap over motivatie van studenten die jij morgen kunt inzetten om jouw studenten beter te motiveren.
In deze webinar een voorbeeld van onderwijs waarin motivatie en betrokkenheid groot is: Challenge Based Learning.
Hoe zorgen we ervoor dat startende docenten juist wél aangehaakt blijven? Ellen deelt haar vier inzichten met je.
Het CAR Model over Competentie, Autonomie en Relatie is een bekend model in het onderwijs. In deze webinar de mogelijkheden en betekenis van het model.
Deze webinar: Waarom willen we zelfregulatie bevorderen bij studenten? Is de ontwikkeing van het brein hier al klaar voor? En hoe doen we dit dan?
In het beroepsonderwijs bereiden we studenten voor op de arbeidsmarkt van morgen. Deze arbeidsmarkt verandert snel en vraagt aandacht voor onderhoud van het curriculum.
In het beroepsonderwijs bereiden we studenten voor op de arbeidsmarkt van morgen. Deze arbeidsmarkt verandert snel en vraagt aandacht voor onderhoud van het curriculum.
Veel opleidingen zijn aan het flexibiliseren waardoor studenten meer keuzevrijheid krijgen. Jet gaat in haar blog in op de aspecten van zelfregulatie.
Persoonlijke coaching met als doel om het studentenwelzijn te verhogen. In deze webinar van 16 februari 2022 bespreken we een aantal casussen.