Meer dan een jaar geleden begonnen we met onze zoektocht om de impact van generatieve taalmodellen zoals ChatGPT op het onderwijs te verkennen. Nu duiken we dieper in het concept van de ‘AI-tutor’ met onze mini-serie.
𝗪𝗮𝘁 𝘄𝗲 𝘁𝗼𝘁 𝗻𝘂 𝘁𝗼𝗲 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘁𝗱𝗲𝗸𝘁
Aflevering 1: Een digitale docent voor iedere student?
Welke rol kan AI in het leerproces vervullen? En kunnen AI-tutoren echt ondersteunen bij cognitieve, affectieve, en metacognitieve leerprocessen?
Aflevering 2: De technische (on)mogelijkheden
Wat is er nu al mogelijk en wat nog niet? Een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van AI-tutoren.
Aflevering 3: Wat vinden studenten en docenten?
We gaan verder in gesprek met Tom Naberink, maker van Aisha, om de gebruikerservaringen van een AI-tutor te onderzoeken.
Aflevering 4: De toekomst van het onderwijs met AI
Deze aflevering biedt inzicht in de technologische vooruitgang, ethische vraagstukken, onderwijskundige innovaties en sociale implicaties van AI-tutoren.
Luister alle aflevering via Spotify of via onze website.
𝗪𝗲 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻 𝗷𝗼𝘂𝘄 𝗶𝗻𝗽𝘂𝘁 𝗻𝗼𝗱𝗶𝗴!
We bevinden ons op een nieuw terrein. Wij zijn dan ook benieuwd naar jouw input: ben je bezig met de ontwikkeling van AI in het onderwijs, heb je prangende vragen, ben je kritisch over de inzet van AI-tutoren? Laat het ons weten!
Ben je nieuwsgierig naar meer? Bekijk deze post van Tom Naberink! https://lnkd.in/eMUUa7Dp
0 reacties