Datum: 4 oktober 2022
Auteur: Marion van Neerven

We kennen het allemaal, ook bij ons zelf: je wéét wel dat je iets moet veranderen (stoppen met roken, meer sporten, niet nagelbijten), maar je doet het toch niet. In jouw rol als docent en didactisch coach kom je dit soort ambivalent natuurlijk ook bij studenten tegen: ze wéten wel dat ze die taak moeten afronden en inleveren, maar ze krijgen zich maar heel moeilijk in de actiemodus (lees: allerlei vormen van uit- of afstelgedrag).

Niemand laat zich graag overtuigen

In deze lezing van Sergio de Pluijm ter promotie van zijn boek Coachen 3.0, deel 1, neemt hij zijn publiek mee in hoe je coachees (studenten, medewerkers, cliënten) via motiverende gespreksvoering echt in beweging krijgt. Hij vertelt over de reparatiereflex die je als coach kunt hebben, en dat dat meestal exact het omgekeerde teweegbrengt. Hij neemt je mee in het belang van verandertaal ontlokken en geeft je tot slot 5 hele concrete vragen om mee te oefenen.

Een lezing die niet alleen vermakelijk is om naar te kijken, maar ook een mooie inleiding of opfrisser in motiverende gespreksvoering.

Wil je het korter?

Kijk dan vanaf minuut 18 t/m 37! Wil je alleen de 5 vragen die je helpen bij het voeren van een motiverend gesprek? Kijk dan op minuut 37.

 

Up-do-date blijven?

Ontvang onze nieuwsbrief

Schrijf je in
0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *