“Een goed gesprek is een gesprek waarin alle wijsheden besproken zijn”
Deel 2: Werken met groepen - Deep Democracy Dit is deel 2 van het drieluik over het toepassen van Deep Democracy bij het werken met groepen. In dit tweede atikel zoom ik in op...
Deel 2: Werken met groepen - Deep Democracy Dit is deel 2 van het drieluik over het toepassen van Deep Democracy bij het werken met groepen. In dit tweede atikel zoom ik in op...
Deel 1: Werken met groepen - Deep Democracy Dit is de eerste van een serie van drie artikelen over het toepassen van Deep Democracy bij het werken met groepen. Dit artikel...
Deel 3: Werken met groepen - Deep Democracy Dit is de derde en laatste artikel over het toepassen van Deep Democracy bij het werken met groepen. Dit artikel gaat kort in op...
Leren op de grens van school en werk is niet gemakkelijk, immers leren doet een student zelf. Maar door samen te werken aan het creëren van een leeromgeving die verbindend is...
Op steeds meer instellingen ontwerpen studenten en docenten samen onderwijs en toetsinstrumenten. Deze vorm van co-creatie vergroot het eigenaarschap bij studenten, versterkt...
Hoe hogescholen hun studenten eigenaar laten worden van leeruitkomsten In Jacandra’s blog van vorige week over leeruitkomsten kwam naar voren dat het gezamenlijk maken van...
Een boekbespreking over het belang van tactvol zijn Het is zomer. We zijn er zoals elk jaar met zijn allen aan toe om lekker ergens bij te komen, bijvoorbeeld aan de Toscaanse...
De onderwijsflexibilisering is op steeds meer hogescholen een feit. Vaak is het portfolio of een portfolio-assessment een veel gekozen toetsvorm bij dit type onderwijs omdat...
#Onderwijs #Nieuwebaan #Inwerken #coronatijd Hallo allemaal! Ik ben Natascha en ik ben halverwege oktober, net na de verscherping van de Coronamaatregelen begonnen aan mijn...
Metis Onderwijsadvies, Cilia de Jong, april 2019 - Herschreven en aangevuld door Natascha Rakic en Onno Witte, maart 2024 Herken je dit? Je loopt lekker te struinen door je...