Teamontwikkeling

Van wie is het curriculum
Van wie is het curriculum?

Van wie is het curriculum?

'Van wie is het curriculum?' is een vraag die zeker in het geval van het (her)ontwerpen van een curriculum relevant is. Het gaat om wie bepaalt wat wanneer met welke omvang in het curriculum aan bod komt, wie bepaalt wanneer het goed is, om curriculum governance. In het artikel een lijst met invalshoeken en aanpakken in het adresseren van curriculum governance

Lees meer

Boekentip: verdraaide organisaties
Trends en ontwikkelingen in het onderwijs, omdat het moet?

Trends en ontwikkelingen in het onderwijs, omdat het moet?

Het beroepsonderwijs staat bol vol ontwikkeling en vernieuwing. We zien thema's als modulariseren, flexibiliseren, en personaliseren dagelijks voorbij komen in ons werk. Veel te vaak komt het voor dat docenten zich afvragen welke meerwaarde al deze onderwijsvernieuwing heeft. Dit brengt ons bij de vraag wat nu echt de bedoeling is en hoe we een passend antwoord kunnen geven op al deze ontwikkelingen.

Lees meer